Haastattelimme Civilpointin myyntitiimiä. Miten he pitävät työssään tärkeimpänä asiakkaan hyödyn kannalta?

Tapani Parmanen
Avainasiakaspäällikkö
Mitä teet työksesi?
Myyn Civilpointin tuotteita ja palveluita, pääkohdealueenani ovat Trimble Novapoint-, Trimble Quadri- ja Autodesk-tuotteet sekä niihin liittyvät palvelut. Annan tuotekehitykseen palautetta omiin ja edustamiimme tuotteisiin liittyen. Näiden lisäksi olen mukana suurimmissa hankkeissamme ja monissa tapahtumissa.
Missä voit auttaa?
Autan asiakkaita kaikissa tuotteisiin liittyvissä kysymyksissä ja ongelmissa, erityisesti lisenssimääriin ja sopimuksiin liittyvissä asioissa. Teknisissä ja ohjelmiston käyttöön liittyvissä kysymyksissä auttaa asiantunteva tukipalvelumme.
Mitä pidät työssä tärkeänä asiakkaan hyödyn kannalta?
Työssä on mielestäni tärkeintä palvelun hyvä saatavuus ja tavoitettavuus. Asiat hoidetaan palvelulupauksemme mukaisesti: palvelumme on yksilöllistä, ystävällistä ja jämäkkää.
Jani Myllymaa
Avainasiakaspäällikkö
Mitä teet työksesi?
Työtehtäviini kuuluu asiakkuuksien suunnittelua ja hoitamista, erilaisia asiakasneuvotteluja, tarjoustoimintaa sekä myynnin suunnittelua ja seurantaa. Lisäksi pidän esityksiä erilaisissa tilaisuuksia ja toisaalta myös osallistun messuille ja markkinointitilaisuuksiin.
Missä voit auttaa?
Autan asiakkaita jäsentämään, mikä heidän tarpeensa on. Tarjoan sitten sopivaa ratkaisua, joka helpottaa asiakkaan liiketoimintaa ja päivittäistä elämää. Varmistan myös, että meidän päässä asia on koordinoitu selkeästi niin, että asiakas tietää kuka heidän asioistaan vastaa ja kuka heitä auttaa, ja kommunikoin tämän selkeästi asiakkaalle.
Mitä pidät työssä tärkeänä asiakkaan hyödyn kannalta?
Tärkeintä on, että kuuntelemme asiakasta. Eli ei vaan tehdä jotain, mitä etukäteen ollaan ajateltu tehdä, vaan oikeasti ymmärretään asiakkaan tarve. Sovitut asiat hoidetaan loppuun asti.
Martin Kriz
Asiakkuuspäällikkö
Mitä teet työksesi?
Autan asiakkaita tarjoamalla heille oikeat ratkaisut. Erityisosaamisalueeni pyörii Tekla Civilin, Trimble Connectin, Trimble Business Center – HCE:n ja Trimble TILOS -ohjelmiston ympärillä. On hienoa viedä asioita eteenpäin ja olla mukana asiakkaiden pienissä ja isommissakin digiloikissa. Jonkin verran käyn myös tapahtumissa – on tärkeää olla mukana alan meiningeissä, jotta pysyy itsekin kärryillä, miten nopeasti asiat kehittyvät. Samalla pääsee tapaamaan vanhoja ja uusia asiakkaita.
Missä voit auttaa?
Ratkaisen asiakkaiden ongelmia ja autan heitä tietomallintamiseen ja digitalisaatioon liittyvissä haasteissa. En yleensä käytä itsestäni sanaa myyjä, vaan ennemmin puhun asiakkaiden auttamisesta.
Mitä pidät työssä tärkeänä asiakkaan hyödyn kannalta?
Tärkeää on, että asiakas pystyy tekemään omaa työtään järkevästi ja tehokkaasti, ilman että hänen tarvitsee miettiä ohjelmistoihin liittyviä asioita. Näin hän voi keskittyä omaan työntekoonsa ja suoritukseensa.