Civilpointilla työskentelee useita infra-alan asiantuntijoita, joilla on selkeä missio: varmistaa, että asiakkaallamme on ohjelmistot, tiedonhallinnan prosessit ja näihin liittyvä osaaminen tasapainossa. Ohjelmisto-osaaminen on asiakkaidemme pääomaa, jota me lisäämme kattavien koulutus- ja tukipalveluiden avulla.
Kolmetoista vuotta Civilpointilla työskennellyt palvelupäällikkö Kati Kätsyri hallitsee laajan tuotepaletin, johon kuuluvat esimerkiksi kaikki Trimble Novapoint-moduulit. Hän vastaa Civilpointin koulutuspalveluista ja toimii tukitiimin esimiehenä.
– Kaikki lähtee siitä, että suunnittelijalla on hyvä ohjelmat ja kunnollinen koulutus niiden hyödyntämiseen. Tukipalvelut ovat tärkeitä, mutta ne eivät poista koulutuksen tarpeellisuutta, Kati Kätsyri sanoo.
Uuden ohjelmiston käyttöönoton yhteydessä Civilpoint toteuttaa koulutuksia, joiden avulla käyttäjät saavat kattavan kuvan ohjelmiston ominaisuuksista. Järjestämme myös asiakaskohtaisesti suunniteltuja koulutuksia esimerkiksi tiedonhallintaan, ohjelmiston käytön tehostamiseen tai uusiin ominaisuuksiin liittyen. Koulutukset voidaan toteuttaa joustavasti kasvotusten, verkkokoulutuksena tai webinaarina.
– Mittaamme asiakastyytyväisyyttä jokaisen koulutuksen ja tukipyynnön jälkeen. Asiakaskyselyiden tulokset ovat vuodesta toiseen erinomaisella tasolla, ja parhaat arvosanat saa aina kouluttajiemme asiantuntemus, Kätsyri kertoo.
Oletko jo käynyt tukiportaalissa?
Civilpointin tukipalveluilla on erilaisia kanavia, joista apua voi pyytää. Saamme tukipyyntöjä eniten sähköpostilla (75 %) ja toiseksi eniten Skypen välityksellä (15 %). Rohkeimmat ottavat luurin käteen ja esittävät asiansa puhelimitse (10 %). Ongelmia voidaan ratkoa myös etätuen avulla, jolloin Civilpointin ohjelmistoasiantuntija ottaa yhteyden suoraan asiakkaan koneeseen, ja selvittää ongelmaa siellä.
Osoitteessa oma.civilpoint.fi on tukiportaali, josta löytyy vastauksia moneen probleemaan. Civilpointin ohjelmistoasiakkaat voivat kirjautua palveluun ja pääsevät käsiksi kattavaan kokoelmaan käyttöohjeita, tutoriaalivideoita ja usein kysyttyjä kysymyksiä.
– Kaikki ylläpitoasiakkaat voivat pyytää tukipalvelustamme henkilökohtaiset kirjautumistunnukset portaaliin. Tukiportaalissa on PDF-tutoriaaleja ja videoita Novapoint- ja Tekla Civil -ohjelmistoista sekä jonkin verran myös Autodeskin tuotteista. Siellä on paljon materiaalia, jonka avulla pääsee itsenäisesti kaivautumaan syvemmälle haluamaansa aiheeseen, kertoo tukiportaalista vastaava ohjelmistoasiantuntija Emeliina Kortesniemi.
Tukiportaalin kautta voi myös lähettää tukipyynnön ja seurata sen käsittelyä.
– Jos joku asia ei toimi tai sitä ei saada sillä hetkellä tehtyä, kannattaa toki ottaa heti yhteys tukeen. Tukipalvelumme on paikalla arkisin kello 9-16, toteaa Civilpointin kehityspäällikkö Petri Louhi.
Tyhmiä tukikysymyksiä ei ole
Yhtäkään asiakkaan kysymystä ei ratkaista liukuhihnalta automaattivastauksella, vaan jokainen kysymys on aina yksilöllinen. Tukipalveluissa mietitään, miten asia ratkaistaan, ja miten asiakasta autetaan eteenpäin. Petri Louhen mukaan yhtäkään tyhmää kysymystä ei ole vielä tukipalvelulle esitetty.
– Joissakin asioissa vaatii ehkä hiukan enemmän kertausta kuin toisissa, mutta aina voi, kannattaa, saa ja pitääkin kysyä, Louhi kannustaa.
– Parhaassa tapauksessa voimme auttaa asiakkaamme työmenetelmien kehittämisessä ja helpottaa asiakkaan elämää. Me myös opimme asiakkailtamme paljon. Saamme heiltä kullanarvoisia kehitysehdotuksia, jotka ovat olennainen osa ohjelmistojen kehittämistä, toteaa ohjelmistoasiantuntija Kari Kantanen, joka vastaa Civilpointin lokalisoiduista ohjelmistoista.
Infra-alan osaamisen lisäksi olemme vahvistaneet tarjontaamme samaan konserniin kuuluvien Assetpointin ja Buildpointin asiantuntijapalveluilla sekä tiedonhallinnan ja talonrakennusalan ohjelmistoilla. Tarjoamme myös näihin liittyvää koulutusta ja tukipalveluita. Yhdessä autamme kehittämään asiakkaidemme toimintaprosesseja siten, että he saavat parhaan mahdollisen hyödyn teknologiasta, datasta, ihmisistä ja näiden osaamisesta.
Tutustu Civilpointin tukitiimiin: